Jak zdrowo żywić dzieci na co dzień?

Dzieci powinny się uczyć zdrowego odżywiania od najmłodszych lat, kiedy tylko zaczynają rozróżniać smaki

Jedzenie dobre dla dzieci

Dzieci powinny się uczyć zdrowego odżywiania od najmłodszych lat, kiedy tylko zaczynają rozróżniać smaki. Przedszkolaki mają ku temu najlepszą okazję, ponieważ w przedszkolu maja menu dopasowane do swoich potrzeb. Jest to jedzenie bardzo zdrowe, zróżnicowane, pełne warzyw, owoców, roślin, czy ryb. Zdarza się, że dzieci mają specjalne lekcje, na których uczą się samodzielnego przyrządzania śniadania, stąd też mogą poznać podstawowe składniki. Ta nauka powinna zacząć się już w domu, od wspólnych posiłków z rodziną. Natomiast rodzice również powinni zmienić styl życia, w momencie, kiedy przychodzą na świat dzieci. Dzięki temu łatwiej zacząć świadome odżywianie, które ma ogromny wpływ na samopoczucie, zdrowie, a nawet ilość energii. Dzieci mogą pomagać w robieniu zakupów, aby mogły zobaczyć jak wyglądają poszczególne produkty i przygotowywać je z rodzicami w domu. Na pewno w większości są to produkty ze sklepów ekologicznych, certyfikowane, roślinne, a także wysokiej jakości. Coraz więcej rodzin przestawia się na wegetariański tryb życia i dzieci również w tym uczestniczą. Obecnie na rynku jest pełno porad o tym, jak wygląda zdrowa żywność dla dzieci i które produkty warto wyeliminować na rzecz innych. Są dostępne książki, filmy w internecie, a także specjalne porady od dietetyków dziecięcych.

Zdrowe składniki dla dzieci

Dzieci potrzebują ogromnej ilości witamin i minerałów, gdyż ich ciało rozwija się bardzo intensywnie. Stąd też w ich diecie nie powinno zabraknąć ogromnej ilości produktów roślinnych, strączkowych, warzyw korzeniowych, ale również białka. Bardzo dużą ilość białka można znaleźć w mleku roślinnym, które warto podawać starszym dzieciom, kiedy przestają pić mleko krowie. Oprócz tego do potraw rodzice mogą dosypywać słonecznik, pestki dyni, siemię lniane, gdyż są to wartościowe dodatki, które zawierają mnóstwo witamin z grupy B. Dzieci w tak młodym wieku uczą się również, które napoje są zdrowe i dlatego rodzice powinni robić im naturalne soki z owoców, wyciskane, czy też kupowane z gospodarstw ekologicznych. Oprócz tego zdrowa woda mineralna, herbata kupowana na wagę, czy też naturalne kakao, będą zaspokajały o wiele lepiej pragnienie niż tradycyjna cola czy napoje pełne cukru. Im starsze są dzieci, tym łatwiej sięgają po zdrowe produkty, przekąski, w których jest spora dawka zbóż, owoców suszonych, czy orzechów. Chipsy, chrupki można już piec w domu, z warzyw i kaszy kukurydzianej, dlatego oprócz samego odżywiania, dzieci mogą mieć w tym wiele frajdy. Najważniejsze, aby przekonać dzieci nie siłą, tylko wspólnym gotowaniem, by same poznały, które smaki im przypadły do gustu.

Food obraz autorstwa freepik - www.freepik.com